Co powinna zawierać umowa franczyzowa?
- By : Myclinic.com.pl
- Category : Beauty
Jeśli interesuje cię franczyza – odzież markowa wydaje się być dobrym pomysłem na realizację twojego biznesu. Przed podjęciem decyzji o wyborze franczyzodawcy, przyjrzyj się jednak dobrze warunkom umowy. Na co zwrócić uwagę podpisując umowę franczyzy? Sprawdź, czytając poniższy tekst!
Czy każdą umowę warto przed podpisaniem skonsultować z prawnikiem?
Oczywiście, że tak. Nie zawsze okazuje się to jednak konieczne, ponieważ firmy działające na rynku na zasadzie franczyzy długo, zakładają zyski z długofalowej i uczciwej współpracy. Konstruują swoje umowy tak, żeby korzyści odnosiły obydwie strony, czyli zarówno franczyzobiorca, jak i franczyzodawca.
Przykładem takiej firmy jest GPoland, która działa na rynku odzieży markowej już od ponad 30 lat i przez ten czas wypracowała bardzo dobre scenariusze współpracy z franczyzobiorcami.
Podstawowe dane, jasno określone warunki
Poza podstawowymi danymi, takimi jak strony umowy, okres jej obowiązywania czy warunki rozwiązania, każda umowa franczyzy musi zawierać ścisłe informacje o tym, na czym polega ta forma sprzedaży w konkretnym przypadku. Innymi słowy, franczyzobiorca na podstawie umowy musi umieć określić, na jakie korzyści i pomoc może liczyć ze strony franczyzodawcy, jakie koszty będzie musiał ponieść, a także jaką część swoich zysków jest zobowiązany przekazać franczyzodawcy.
Jeśli cokolwiek w tych kwestiach budzi twoje wątpliwości, wyjaśnij to przed podpisaniem umowy oraz skonsultuj się z prawnikiem.
Na co możesz liczyć podejmując współpracę z GPoland?
GPoland zapewnia trzy formy franczyzy:
-
sklep monomarkowy, oferujący produkty jednej marki;
-
sklep wielomarkowy, zapewniający w asortymencie produkty wielu topowych marek;
-
sklep „made in g” – unikalna forma sklepu wielomarkowego.
W zależności od wyboru rodzaju franczyzy, umowa przewiduje większe lub nieco mniejsze zaangażowanie GPoland, jednak w każdym przypadku przedsiębiorca podejmujący współpracę z firmą może liczyć na pomoc w optymalnym zatowarowaniu butiku, opracowaniu strategii działań marketingowych oraz PR-owych, a także szkolenie z zakresu technik sprzedaży i Visual merchandisingu.